Contoh Surat Pembaharuan Lesen Perniagaan

Jenis permohonan 1 lesen baru i ii surat rasmi permohonan bayaran proses rm 100 atas nama ketua pengarah iii borang yang lengkap iv surat kebenaran bertulis seksyen 19 surat kelulusan bertulis ppkas ub 1978 semak akuan bertulis bagi pembinaan premis mengikut spesifikasi kebenaran bertulis seksyen 19 oleh jurutera bertauliah pengiraan fee efluen v vi. Nombor telefon bimbit yang boleh menerima sms. Pembaharuan ssm secara online 3. Contoh surat permohonan lesen perniagaan 13 december 2021 contoh cvku 1 pemilik perniagaan bertanggungjawab bagi mendapatkan lesen permit atau surat kebenaran sewajarnya daripada pihak berkuasa yang berkaitan untuk jenisaktiviti perniagaan yang dijalankan walaupun pendaftaran perniagaan tersebut telah didaftarkan di ssm seperti majlis.

Contoh Nombor Lesen Perniagaan Ssm
Contoh Nombor Lesen Perniagaan Ssm

Salinan pendaftaran syarikat / perniagaan / pertubuhan (borang 9 & 49 atau borang d beserta maklumat perniagaan & pemilik) 1. Cop rasmi perniagaan ( company official rubber stamp). Contoh surat permohonan asrama via www.slideshare.net. Makluman pelaksanaan pembaharuan lesen bagi tempoh via www.mbjb.gov.my. Tukar alamat, tambah bidang, tutup ssm, tambah cawangan. Surat rasmi permohonan lesen blog mesra d.

Contoh Surat Pembaharuan Lesen Perniagaan. Sekiranya anda menyebut lebih daripada satu kejadian, bahagikannya kepada 2 perenggan berbeza dan akhiri perenggan dengan kualiti yang perlu diserlahkan dengan setiap contoh. Jika anda pernah diminta untuk menulis surat rujukan watak, anda tahu kebimbangan yang boleh dibuat oleh permintaan itu. Perkara pertama yang terlintas di fikiran ialah "Bagaimana dalam dunia anda akan menulis satu?" Pemikiran ini diikuti dengan cepat oleh soalan seperti "Apa yang saya katakan?" Dan "Bagaimana jika saya mengatakan sesuatu yang salah dan membuat orang itu kelihatan buruk?"

Ketakutan dan soalan yang tidak dijawab boleh menjadi sangat merisaukan . Tetapi, yakinlah bahawa jika anda mengenali orang yang akan anda tulis dan menggunakan maklumat yang dibentangkan dalam artikel ini, anda tidak perlu risau.

Mulakan dengan surat

LANGKAH 1: Tarikh & Alamat

Orang yang membaca surat itu akan ingin mengetahui bahawa rujukan itu adalah terkini dan bukan dari 5 atau 10 tahun yang lalu jadi sertakan tarikhnya. Sertakan juga alamat penuh anda

LANGKAH 2: Salam

Mulakan dengan salam. Jika anda tahu nama penuh orang yang ditujukan surat itu, gunakannya. Menggunakan nama pertama dan nama keluarga mereka akan meningkatkan profesionalisme, dan oleh itu kredibiliti surat itu.

Jika anda tidak tahu alamat orang yang dialamatkan, atau tidak pasti sama ada mereka adalah orang yang betul untuk menghantar surat itu, gunakan "Kepada Siapa Yang Membimbangkan". Untuk memperibadikan surat anda, walau bagaimanapun, jika nama penerima diketahui, anda boleh menulis "Pengarah Sumber Manusia yang dihormati", contohnya.

Elakkan menggunakan "Tuan atau Puan" serta Cik, Puan, Cik, atau Encik

Lagipun, berapa banyak kredibiliti surat anda jika anda menulis kepada "Puan Sydney Smith" hanya untuk mengetahui bahawa "Sydney Smith" adalah seorang lelaki? !

LANGKAH 3: Pembukaan

Pembukaan biasanya perenggan hanya satu atau dua ayat. Perenggan pembukaan menerangkan siapa anda, berapa lama anda mengenali orang yang anda rujuk , dan bagaimana anda mengenali mereka.

LANGKAH 4 - Badan

Isi ialah bahagian terpenting surat. Ia boleh menjadi beberapa perenggan. Anda boleh menggunakan bahagian ini untuk membuat kes anda untuk orang yang anda rujuk

Sebaik-baiknya anda membina huruf itu sekitar 1 hingga 3 daripada kualiti terbaik orang itu. Dan cuba kekalkan kualiti ini sedikit sebanyak berkaitan.

Sebagai contoh, katakan orang yang anda tulis itu mesra, jujur, bijak, kreatif, bertanggungjawab dan rajin. Katakan mereka sedang mencari kerja penyeliaan. Seorang penyelia harus, antara sifat-sifat lain, bersikap mesra (boleh bergaul dengan orang lain), jujur ​​dan bertanggungjawab. Jadi, adalah lebih baik untuk membina surat anda berdasarkan sifat-sifat ini.

Contoh-contoh ini hendaklah ringkas dan jelas, supaya pembaca dapat memahami tahan dengan mudah. Seperenggan tidak boleh melebihi 3 ayat setiap kualiti.

Dua kata nasihat yang sangat kuat: Jangan terlalu bersemangat tentang kualiti positif orang itu semasa menulis surat cadangan watak. Jujurlah.

Anda perlu memahami sesuatu. Surat anda akan dibaca oleh seseorang yang sudah percaya bahawa penulis sedang "memperbesarkan orang" yang mereka maksudkan. Jadi, untuk memastikan surat anda lebih boleh dipercayai, anda harus memberikan bukti bahawa pandangan tinggi anda terhadap orang itu adalah sah. Ini boleh dilakukan dengan menerangkan fakta khusus tentang orang yang anda rujuk. sedang merujuk.

Bercerita yang boleh dipercayai, cerita pendek tentang orang yang anda kenali adalah cara yang bagus untuk mengekalkan kredibiliti tanpa terdengar melambung. Dalam melakukan ini, pengalaman harus menggambarkan kualiti positif seseorang. Ia sepatutnya menjadi contoh bagaimana orang itu berkelakuan.

Jika anda merujuk kepada lebih daripada satu kejadian dalam perenggan anda, bahagikannya kepada dua perenggan dan akhiri setiap perenggan dengan kualiti yang anda ingin serlahkan dengan setiap kejadian.

LANGKAH5: Penutup

Penutup ialah bahagian akhir pengesyoran anda dan tidak perlu panjang. Ia meringkaskan dan mengukuhkan kepercayaan anda tentang orang yang anda rujuk dan menerangkan sebab anda rasa mereka memenuhi kelayakan tersebut.

Di sinilah anda boleh mengatakan sesuatu tentang diri anda dengan menyebut kredibiliti anda tentang apa yang melayakkan anda membuat penilaian terhadap keupayaan orang itu melalui jenis dan tempoh hubungan anda dengan mereka.

LANGKAH 6: The Valediction

End your letter with a valediction or complimentary closing, such as "Ikhlas".

Tinggalkan tiga ruang dan taip nama anda. Sertakan tajuk anda jika ia akan membantu orang yang anda tulis surat itu.

Tandatangan surat itu.

Pada nota sampingan, sertakan maklumat hubungan supaya orang yang menyemak surat anda boleh menggunakan sekiranya maklumat lanjut diperlukan. Tetapi, menambah maklumat ini kadangkala boleh menjadi panggilan penghakiman.

Trending Now..

Popular Posts

Contoh Surat Tidak Rasmi Upsr Pdf

Surat Panggilan Ibu Bapa Ke Sekolah

Contoh Surat Justifikasi Bukti Penghantaran

Surat Mohon Cuti Sekolah Masalah Keluarga

Senarai Syarikat Yang Menawarkan Perkhidmatan Surat Berdaftar

Surat Minta Sokongan Untuk Permohonan Ic

Ayat Kursi Surat Dan Ayat Keberapa

Contoh Surat Rasmi Permohonan Pertukaran Alamat Syarikat Pdf

Contoh Surat Memohon Bekalan

Artikel Surat Khabar Tentang Politik